>Σχετικά με το κόστος εισητηρίων στα Μ.Μ.Μ.

>

 Σχετικά με το κόστος εισητηρίων στα Μ.Μ.Μ.: «Όσοι δεν πληρώνετε εισητήριο, σκεφτείτε το εξής: Κάθε εταιρεία Μ.Μ.Μ. είναι πάνω απ’όλα επιχείρηση.»Από την στιγμή που θέλουμε να είναι επιχειρήσεις για το «κοινό καλό» δεχόμαστε ότι έχουν μηδενικό ισοζύγιο εσόδων-εξόδων.

Έστω ότι τα ετήσια έξοδα είναι Χ και οι επιβάτες που μεταφέρει είναι Υ. Τότε το κάθε εισιτήριο πρέπει να κοστίζει Χ/Υ.

Αν τώρα το 10% των επιβατών δεν πληρώνει εισιτήριο, για να μην κλείσει η επιχείρηση πρέπει πλέον να χρεώνει το εισιτήριο παραπάνω, δηλαδή σε τιμή Χ/(0.9*Υ).

Αν συνεχίσει η νοοτροπία του «δεν πληρώνω» ή «κάνω τα στραβά μάτια σε όσους δεν πληρώνουν» και δεν πληρώνουν εισιτήρια οι μισοί επιβάτες τότε θα πρέπει το εισιτήριο να χρεώνεται Χ/(0.5*Υ), δηλαδή διπλάσια τιμή απ’ότι αν πληρώνανε όλοι.

Θέλετε να σταματήσουν σχεδόν όλοι να πληρώνουν εισιτήριο; Αν καταφέρετε το 90% των επιβατών να μην πληρώνουν εισιτήριο τότε το κόστος του εισιτηρίου θα πάει στο Χ/(0.1*Υ), δηλαδή το 10πλάσιο απ’ότι αν πληρώνανε όλοι.

Το πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο η αύξηση της τιμής του εισητηρίου αλλά και οι ελλείψεις που θα δημιουργηθούν σε δρομολόγια. Τα δρομολόγια σχεδιάζονται με βάση την ζήτηση. Αν υπάρχει σημαντικά μειωμένη ζήτηση θα μειωθούν σημαντικά και τα δρομολόγια με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται ούτε όσοι πληρώνουν εισιτήρια ούτε οι τζαμπατζήδες.

Τέλος, αν πετύχετε τον σκοπό σας και δεν πληρώνει κανείς εισιτήριο, θα κλείσουν οι επιχειρήσεις αυτές και θα μείνει το προσωπικό άνεργο.

Με το μποτιλιάρισμα που θα δημιουργηθεί μετά χωρίς λεωφορεία, καλό ποδήλατο…