Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: «Παγώνουν» τα δρομολόγια

Οι επιβάτες να περιμένουν ώρες στην στάση… λεωφορεία που δεν εμφανίζονται

Σκάνδαλα που παίρνουν το δρόμο της δικαιοσύνης, απεργιακές κινητοποιήσεις, μείωση 100% της επιδότησης που με της σειρά της οδηγεί σε καθυστερήσεις στις πληρωμές των προμηθειών αλλά και σημαντικές καθυστερήσεις στην εφαρμογή του προγράμματος αναδιάρθρωσης…

των αστικών συγκοινωνιών συνθέτουν την σημερινή εικόνα των μέσων προκαλώντας τις αντιδράσεις του επιβατικού κοινού που αδυνατεί να εξυπηρετηθεί.

Η κατάσταση στους φορείς αστικών συγκοινωνιών κάθε μέρα γίνεται όλο και πιο εκρηκτική με τους περισσότερους εργαζόμενους να ζητούν μετάταξη σε άλλες υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα και αρκετούς να έχουν ήδη κάνει τα χαρτιά τους για συνταξιοδότηση. Αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν ώρες στην στάση… λεωφορεία που δεν εμφανίζονται και τις κινητοποιήσεις στον ΗΣΑΠ να δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο τις μετακινήσεις.

Η μείωση της κρατικής επιδότησης κατά 100% στους φορείς και η απόδοσή της κάθε μήνα και όχι συγκεντρωτικά κάθε τρίμηνο στην αρχή του έχει οδηγήσει σε πάγωμα των πληρωμών των προμηθειών με αποτέλεσμα πολλά ανταλλακτικά να παρουσιάζουν έλλειψη και τα λεωφορεία να παραμένουν στα αμαξοστάσια τα οποία έχουν αρχίσει να σφραγίζονται λόγω έλλειψης των …. νόμιμων αδειών τους!!!

Αμαξοστάσια χωρίς άδειες

Προβλήματα στην κυκλοφορία των μπλε λεωφορείων μπορεί να προκαλέσει η «παράνομη» λειτουργία χωρίς την απαιτούμενη άδεια των αμαξοστασίων της ΕΘΕΛ.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα έξι από τα επτά αμαξοστάσια της ΕΘΕΛ λειτουργούν χωρίς τη νόμιμη άδεια με στελέχη του υπουργείου να αποδίδουν την κατάσταση σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.

Χθες ο Περιφερειάρχης Αττικής αποφάσισε να «σφραγιστούν» τμήματα του αμαξοστασίου της ΕΘΕΛ στα Άνω Λιόσια, τα οποία δεν διέθεταν νόμιμη άδεια και για τα οποία η ΕΘΕΛ δεν είχε προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ώστε να γίνει η έκδοσή της.

Η διοίκηση της ΕΘΕΛ άφηνε να εννοηθεί ότι δεν είχε ενημερωθεί για την σχετική απόφαση και πως ήδη έχει λάβει το πιστοποιητικό πυρασφάλειας που απαιτείται από την Πυροσβεστική. Από την πλευρά τους πάντως οι εργαζόμενοι αντέδρασαν έντονα στην απόφαση του Περιφερειάρχη και υποστήριξαν πως αν η σχετική απόφαση υλοποιηθεί και το αμαξοστάσιο κλείσει τότε θα έμενε χωρίς συγκοινωνία ολόκληρη την βορειοδυτική Αττική καθώς στο αμαξοστάσιο των Λιοσίων υπάγονται 230 λεωφορεία, τα οποία εκτελούν 600-700 δρομολόγια ημερησίως.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της αρμόδιας Αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Αττικής κ. Στ. Δήμου δεν σφραγίστηκε το αμαξοστάσιο στα Άνω Λιόσια αλλά διατάχθηκε η σφράγιση του πρατηρίου υγρών καυσίμων, του υπαίθριου πλυντηρίου, του στεγασμένου λιπαντηρίου οχημάτων, ενώ εντός της εβδομάδας θα σφραγιστεί και το συνεργείο επισκευής οχημάτων του εν λόγω αμαξοστασίου.

Σύμφωνα με την Αντιπεριφερειάρχη, η ΕΘΕΛ είχε κληθεί από την 1η Ιουλίου να υποβάλλει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τις παραπάνω εγκαταστάσεις ώστε να της χορηγηθεί η νόμιμη άδεια λειτουργίας.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι το μόνο αμαξοστάσιο που διαθέτει τυπικά όλες τις άδειες είναι αυτό του Πειραιά.

Σκάνδαλα που κλυδωνίζουν

Ποινικές διώξεις για παθητική και ενεργητική δωροδοκία και ξέπλυμα μαύρου χρήματος σε βαθμό κακουργήματος άσκησε χθες η εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών για την υπόθεση της προμήθειας 142 τρόλεϊ από την γερμανική εταιρεία MAN.

Ειδικότερα οι διώξεις αφορούν στη διακίνηση παράνομων πληρωμών από τη γερμανική εταιρεία για μία σύμβαση που υπεγράφη το 2001.Κατηγορούνται εννιά άτομα μεταξύ των οποίων επιχειρηματίες με off-shore εταιρείες με έδρα την Κύπρο, αλλά και υψηλόβαθμους επιχειρησιακούς παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών. Ωστόσο από την έρευνα δεν προκύπτει ευθύνη πολιτικών προσώπων.

Η έρευνα της υπόθεσης της ΜΑΝ είχε ξεκινήσει το 2009 ύστερα από έρευνες της γερμανικής δικαιοσύνης η οποία και προσκόμισε στοιχεία στην Εισαγγελία Αθηνών.

Ειδικότερα στον εισαγγελέα απεστάλησαν από την εισαγγελία του Μονάχου στοιχεία που αφορούσαν, μεταξύ άλλων, σε πληρωμές σε πολλές χώρες, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα για τις οποίες είχαν χρησιμοποιηθεί εταιρείες –«γραμματοκιβώτια», στην Κύπρο αλλά και σε άλλες χώρες.

Ο εισαγγελέας Πρωτοδικών, Γ. Βούλγαρης, που διερεύνησε την υπόθεση, άσκησε ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου για ενεργητική και παθητική δωροδοκία από κοινού και κατά μόνας κατ’ εξακολούθηση σε βάρος του Δημοσίου, σε βαθμό κακουργήματος, άμεση συνέργια και νομιμοποίηση εσόδων από παράνομη δραστηριότητα

H επίμαχη σύμβαση είχε υπογραφεί επί θητείας Χρ. Βερελή στο υπουργείο Μεταφορών. Από τη διερεύνηση της υπόθεσης δεν προέκυψε ευθύνη υπουργού. Ωστόσο όταν η υπόθεση της ΜΑΝ ήλθε στο φως από τη γερμανική δικαιοσύνη, ο κ.Βερελής παραιτήθηκε από το βουλευτικό του αξίωμα για λόγους ευθιξίας..

Η αγορά των 142 τρόλεϊ εγκρίθηκε από διακομματική επιτροπή στην οποία μετείχαν ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ με τη συμμετοχή Γενικών Γραμματέων τεσσάρων υπουργείων και με τη συμμετοχή μελών του ελεγκτικού συνεδρίου.

Η σύμβαση φαίνεται φέρεται να έχει πολλές ομοιότητες με το σκάνδαλο των «μαύρων ταμείων» της Siemens, αφού και εδώ η Δικαιοσύνη έψαχνε και τελικά εντόπισε ύποπτες διαδρομές «μαύρου χρήματος», που δόθηκαν ως «μίζες».

Σύμφωνα με πληροφορίες το σκάνδαλο του γερμανικού κολοσσού ΜAN, (που εξασφάλισε την περίοδο 1997-2002 από τα ΗΛΠΑΠ και την ΕΘΕΛ συμβάσεις κατασκευής νέων λεωφορείων συνολικής αξίας άνω των 150 εκατ. ευρώ), αφορά την κατασκευή 142 τρόλεϊ της θυγατρικής της MAN «Neoplan» σε συνεργασία με την ΕΛΒΟ. Το συμβόλαιο μεταξύ της κοινοπραξίας και των ΗΛΠΑΠ υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2001. Τα πρώτα οχήματα παραδόθηκαν το 2003 και μία θυγατρική εταιρεία με την επωνυμία WALKER φαίνεται να λαμβάνει προμήθεια γι’ αυτή τη δουλειά περίπου 4 εκατ. ευρώ.

Η ίδια εταιρεία συμβούλων εμφανίζεται και σε δυο άλλα συμβόλαια των ΗΛΠΑΠ.

Κινητοποιήσεις

Σε νέες κινητοποιήσεις προχωρούν οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, οι οποίοι αντιδρούν στις υποχρεωτικές μετατάξεις εργαζομένων από τον ΗΣΑΠ στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της χθεσινής γενικής συνέλευσης, οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν σήμερα συμβολική κατάληψη στο κτίριο της διοίκησης του ΗΣΑΠ στην οδό Αθηνάς ενώ αύριο θα ακινητοποιηθούν και πάλι οι συρμοί του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου για τέσσερις ώρες καθώς θα προχωρήσουν σε νέα στάση εργασίας από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα.

Νέα γενική συνέλευση έχει προγραμματιστεί για την Παρασκευή οπότε και αναμένεται να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν ή όχι σε νέες κινητοποιήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι στον ΗΣΑΠ υποβλήθηκαν μόνο 57 αιτήσεις εθελοντικής μετάταξης, οι οποίες δεν καλύπτουν τον απαιτούμενο αριθμό αποχωρήσεων. Την ίδια στιγμή νέα προσφυγή αναμένεται να καταθέσει η διοίκηση των ΗΣΑΠ προκειμένου να ξεκινήσουν ξανά τα έργα ανακατασκευής της γραμμής, τα οποία σταμάτησαν με προσωρινή δικαστική διαταγή έως τις 2 Αυγούστου

ΠΗΓΗ http://www.imerisia.gr

Advertisements