ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΑΣΑ: Αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών

Αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών για διασύνδεση
με τα μέσα σταθερής τροχιάς (Περιλαμβάνεται πίνακας αλλαγών – τροποποιήσεων)

Με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού
και στο πλαίσιο της ενίσχυσης των συνδυασμένων μεταφορών, ο ΟΑΣΑ προχωρά από το Σάββατο 23 Ιουλίου 2011 σε τροποποιήσεις στο
δίκτυο λεωφορείων της Αθήνας…
Για το νέο σχεδιασμό του δικτύου λεωφορείων της
πρωτεύουσας ελήφθησαν υπόψη, η συνεργασία με το δίκτυο των μέσων σταθερής
τροχιάς καθώς και οι μεταβολές του πληθυσμού σε διάφορες περιοχές του
Λεκανοπεδίου. Αναλυτικά, ο νέος σχεδιασμός γίνεται με βάση:
•          Τις επεκτάσεις δικτύων των μέσων σταθερής
τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακός)
•          Την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών
ώστε να προσαρμοστούν στις επεκτάσεις των δικτύων σταθερής τροχιάς και την
ανάγκη για επιπλέον αύξηση των συχνοτήτων
•          Την αύξηση του πληθυσμού και τη πληθυσμιακή
μετατόπιση προς τα νέα αναπτυσσόμενα προάστια. Είναι χαρακτηριστικό ότι, μεγάλη
αύξηση  παρατηρείται:
–        στα βόρεια και βορειανατολικά προάστια
(Μαρούσι, Πεύκη, Ηράκλειο, Μελίσσια, Βριλήσσια, Κηφισιά, κλπ),
–        στις Ν.Α. περιοχές προς τη θάλασσα (Π. Φάληρο,
Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη) με ετήσιους ρυθμούς ελαφρώς υψηλότερους από την
προηγούμενη ομάδα
–        στα Μεσόγεια
Αντίθετα, σοβαρή μείωση καταγράφεται:
–        στον δήμο της Αθήνας
–        στο δήμο Πειραιά και στους \»προσφυγικούς\»
δήμους (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία,
Δάφνη, Μεταμόρφωση).
•          Τους σημαντικούς πόλους έλξης μετακινήσεων
που δημιουργούνται είτε από την ίδρυση και λειτουργία καινούργιων εγκαταστάσεων
είτε από την μετεγκατάσταση υφιστάμενων σε νέες θέσεις (όπως νοσοκομεία,
εκπαιδευτικά ιδρύματα, υπουργεία, εμπορικά κέντρα, αναπλάσεις όπως του Βοτανικού
και του Ελληνικού κ.λπ.)
•          Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για
συγκοινωνιακή κάλυψη προς/από ποικίλους πόλους έλξης των μετακινήσεων και
ιδιαίτερα προς τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς
•          Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για
υψηλότερο επίπεδο προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης (συχνότερα
δρομολόγια και μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις, μικρότερες πληρότητες
μέσα στα οχήματα, μικρά λεωφορεία στα τοπικά δίκτυα, μικρότερο μήκος
περπατήματος προς/από τις στάσεις)
•          Την αύξηση του κόστους κατοχής και
λειτουργίας ΙΧ αυτοκινήτου,
•          Την αύξηση του συνολικού αριθμού των
μετακινήσεων στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ και ο στόχος για αύξηση του μεριδίου
των αστικών συγκοινωνιών στις μετακινήσεις αυτές στο 45% του συνόλου στα επόμενα
3 έτη (2013).
Με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του ο
Οργανισμός, εκτιμάται ότι το 2011:
•          η ημερήσια ζήτηση για ταξίδια στη ζώνη
αστικού σχεδιασμού του ΟΑΣΑ θα ανέλθει σε 7 εκατομμύρια
•          το 32-35% από αυτά (ημερήσια ταξίδια) θα
πραγματοποιούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς,
•          δεδομένου ότι ένα ταξίδι ισοδυναμεί με
περίπου 1,2 επιβιβάσεις, εκτιμάται ότι σε μια τυπική καθημερινή θα
πραγματοποιούνται 3 εκατομμύρια μετακινήσεις (επιβιβάσεις) με τα μέσα μαζικής
μεταφοράς,
•          τα αστικά λεωφορεία της δημόσιας
συγκοινωνίας (ΟΣΥ) προσδοκάται ότι στο 2011 θα αναλαμβάνουν το 60% της ημερήσιας
επιβατικής κίνησης των δημόσιων συγκοινωνιών (περίπου 1.8 – 2.0 εκατομμύρια
επιβάτες).
Από τις συγκοινωνιακές παρεμβάσεις (αλλαγές
δρομολογίων) στις Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) , αναμένεται σημαντική μείωση της
διανυόμενης διαδρομής για τα λεωφορεία και μείωση του λειτουργικού κόστους
(μείωση βαρδιών ανά ημέρα, μείωση κατανάλωση καυσίμου, βελτίωση ελκυστικότητας
αστικών συγκοινωνιών, κλπ), που οδηγεί:
•          σε βελτίωση των συνδέσεων (μεγαλύτερη
συχνότητα, περισσότερα δρομολόγια) προς σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ, άρα
βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη και συμβολή στην μείωση των
περιβαλλοντικών ρύπων στο λεκανοπέδιο,
•          σε μείωση του λειτουργικού κόστους των
αστικών συγκοινωνιών.
Σημειώνεται ότι, οι αλλαγές στο δίκτυο λεωφορείων  σε
συνδυασμό με τη δρομολόγηση των νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας
(φυσικού αερίου) αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη στους επιβάτες
(καλύτερες συχνότητες και χρόνοι διαδρομής, ποιοτικότερα λεωφορεία,
κλπ).

ΑΛΛΑΓΕΣ
– ΤΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΛΕΩΦΟΡΙΑΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ

ΑΡ. ΓΡΑΜΜΗΣ    ΟΝΟΜΑΣΙΑ
ΓΡΑΜΜΗΣ    ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ

ΕΝΙΣΧΥΣΗ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗ

845    ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ
(ΜΕΣΩ ΟΔ. ΘΗΒΩΝ)    ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ – ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ
Α7    ΚΑΝΙΓΓΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ – ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ

ΑΝΑΣΤΟΛΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΡΑΜΜΩΝ ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΕΣ
ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

129    ΓΛΥΦΑΔΑ-ΑΙΞΩΝΗ
ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΌ ΓΡΑΜΜΗ 128 & ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
320    ΤΟΠΙΚΗ ΣΠΑΤΩΝ      ΛΟΓΩ
ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
441    ΣΤΑΘ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ –
ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ     ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΌ
ΓΡΑΜΜΗ 421
537    ΑΧΑΡΝΑΙ-ΒΑΡΥΠΟΜΠΗ
ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
542    ΣΤ. ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΤΕΛΩΝΕΙΟ – ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ     ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
555
ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ-ΑΜΑΡΟΥΣΙΟ-ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ     ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ &
ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
560    ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ –
ΜΟΡΤΕΡΟ – Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ     ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
561    ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑ –
ΠΟΛΙΤΕΙΑ – Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ      ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
623
Α.ΓΑΛΑΤΣΙ-ΠΕΡΙΒΟΛΙΑ-ΣΤ.Α.ΠΑΤΗΣΙΩΝ     ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ &
ΧΑΜΗΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
624
Α.ΓΑΛΑΤΣΙ-ΑΚΤΗΜΟΝΩΝ-ΣΤ.Α.ΠΑΤΗΣΙΩΝ     ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ &
ΧΑΜΗΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
713    ΜΑΡΝΗ – ΖΩΦΡΙΑ
ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ  ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΕΣ 711 ΚΑΙ Β12 ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ
714    ΠΛΑΤ. ΒΑΘΗ – ΠΑΡΝΗΘΑ
ΛΟΓΩ ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
720    ΑΝΑΚΑΣΑ-ΠΛ. ΑΓ.
ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ      ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΗ Γ10 & ΜΙΚΡΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ
ΚΙΝΗΣΗΣ
801    ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΠΑΛΑΣΚΑ
ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΗ 845(ΕΝΙΣΧΥΣΗ) ΚΑΙ ΆΛΛΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΟΥ
ΔΙΚΤΥΟΥ
802    ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΑΣΟΣ Α
(ΜΕΣΩ Λ. ΑΘΗΝΩΝ)    ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΗ 845(ΕΝΙΣΧΥΣΗ) ΚΑΙ ΆΛΛΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ
ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
803    ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΑΣΟΣ Β
(ΜΕΣΩ ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ)    ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΗ 845(ΕΝΙΣΧΥΣΗ) ΚΑΙ ΆΛΛΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ
ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
804    ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΑΦΝΙ
ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΗ 845(ΕΝΙΣΧΥΣΗ) ΚΑΙ ΆΛΛΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΟΥ
ΔΙΚΤΥΟΥ
812    ΠΛ. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ –
ΧΑΙΔΑΡΙ    ΛΟΓΩ ΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ΜΕΣΩ ΓΡΑΜΜΗΣ 811
872    ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΝΕΚΡ.
ΣΧΙΣΤΟΥ     ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΜΕΣΩ ΓΡΑΜΜΗΣ  871
B7    ΚΑΝΙΓΓΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ- Ν.
ΚΗΦΙΣΙΑ      ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΌ ΓΡΑΜΜΗ Α7 (ΕΝΙΣΧΥΣΗ) ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Γ8    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – Ν. ΙΩΝΙΑ –
ΗΡΑΚΛΕΙΟ    ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΟ ΓΡΑΜΜΗ Α8 ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ
Ε6    ΜΟΥΣΕΙΟ – ΧΑΛΑΝΔΡΙ
ΛΟΓΩ ΕΠΙΚΑΛΥΨΗΣ ΑΠΌ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΆΛΛΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΖΗΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΜΕΣΑ
ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ

141    ΚΑΛΑΜΑΚΙ – ΣΤΑΘ.
ΔΑΦΝΗΣ    ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
155    ΟΜΟΝΟΙΑ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ
(ΜΕΣΩ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ)    ΛΟΓΩ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΣΕ ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΗ ΣΤ. ΑΓ.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
210
ΤΕΡΨΙΘΕΑ-ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ    ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
248
ΣΟΥΡΜΕΝΑ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ    ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
412    ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ – Ν.
ΠΕΝΤΕΛΗ    ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
426    ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙ-
Π.ΠΕΝΤΕΛΗ(ΜΕΣΩ ΠΙΚΠΑ)    ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
451Α    ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – Ν.
ΠΕΝΤΕΛΗ    ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
451Β    ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – Ν.
ΠΕΝΤΕΛΗ (ΜΕΣΩ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ)    ΛΟΓΩ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
605    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ –
ΠΕΡΙΣΣΟΣ    ΛΟΓΩ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΣΕ ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΗ ΣΤΑΘ. ΑΝ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ

Advertisements