Το δικό του… μνημόνιο φαίνεται πως εφαρμόζει ο ΟΑΣΑ

Δημοτική συγκοινωνία τέλος.
«ΚΟΠΗΚΑΝ» ΟΙ ΔΥΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ 623 – 624

«Εκοψε» τις δύο ενδοδημοτικές γραμμές του Γαλατσίου, 623 και 624, ο ΟΑΣΑ με το αιτιολογικό της μικρής επιβατικής κίνησης και της χαμηλήςοικονομικήςανταποδοτικότητας…

Αυτό ανακοίνωσε ο Οργανισμός πριν λίγες μέρες και η
είδηση έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία στην πόλη
μας, ξαφνιάζοντας επιβατικό κοινό αλλά και δημοτική αρχή.

Το δικό του… μνημόνιο φαίνεται πως εφαρμόζει ο ΟΑΣΑ υιοθετώντας ένα πρόγραμμα περικοπών και τροποποιήσεων γραμμών, αναστολών λειτουργίας τους αλλά και συγχωνεύσεων αλληλοκαλυπτόμενων γραμμών στο πλαίσιο του σχεδίου για τη μείωση των λειτουργικών δαπανών των μέσων μαζικής μεταφοράς. Στο βωμό, λοιπόν, των
περικοπών «πέφτουν» και οι δύο γραμμές της γαλατσιώτικης ενδοδημοτικής
συγκοινωνίας 623 (Καραγιαννέικα – Περιβόλια – Κρητικά – Σταθμός ΗΣΑΠ) και 624
(Ακτημόνων – Αγ. Ειρήνη – Λαμπρινή – Σταθμός ΗΣΑΠ), που εδώ και 10 περίπου
χρόνια εξυπηρετούσαν τους Γαλατσιώτες στη μετακίνησή τους προς το απομακρυσμένο
κτίριο του ΙΚΑ Γαλατσίου αλλά και προς τον Σταθμό του Ηλεκτρικού στα Ανω
Πατήσια, έναν καθημερινό προορισμό πολλών συνδημοτών μας.

Πρόκειται για
δύο γραμμές ενδοδημοτικής συγκοινωνίας, τις οποίες από το 2001 ο Δήμος Γαλατσίου
επιχορηγεί με το ποσό των 153.543 ευρώ το χρόνο, προκειμένου να μειωθεί η
οικονομική επιβάρυνση του ΟΑΣΑ. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως οι επιβάτες
πλήρωναν κανονικά το εισιτήριο που αντιστοιχεί στις συγκοινωνίες του Οργανισμού
και δεν ήταν δωρεάν, όπως συμβαίνει σε κάποιες άλλες δημοτικές
συγκοινωνίες.

Η ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, η οποία αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα
του Οργανισμού στις 20 Ιουλίου, αναφέρει πως «με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση
του επιβατικού κοινού και στο πλαίσιο της ενίσχυσης των συνδυασμένων μεταφορών,
ο ΟΑΣΑ προχωρά το Σάββατο 23 Ιουλίου και  τη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011 σε
τροποποιήσεις στο δίκτυο λεωφορείων της Αθήνας.

Για το νέο σχεδιασμό του δικτύου λεωφορείων της
πρωτεύουσας ελήφθησαν υπόψη, η συνεργασία με το δίκτυο των μέσων σταθερής
τροχιάς καθώς και οι μεταβολές του πληθυσμού σε διάφορες περιοχές του
Λεκανοπεδίου.» Και εξηγώντας το σκεπτικό του νέου σχεδιασμού, αναφέρει πως αυτός
έγινε με βάση:

• Τις επεκτάσεις δικτύων των μέσων σταθερής τροχιάς
(μετρό, τραμ, προαστιακός).
• Την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών ώστε
να προσαρμοστούν στις επεκτάσεις των δικτύων σταθερής τροχιάς και την ανάγκη για
επιπλέον αύξηση των συχνοτήτων.
• Την αύξηση του πληθυσμού και τη πληθυσμιακή
μετατόπιση προς τα νέα αναπτυσσόμενα προάστια. Είναι χαρακτηριστικό ότι, μεγάλη
αύξηση παρατηρείται:
– στα βόρεια και βορειανατολικά προάστια (Μαρούσι,
Πεύκη, Ηράκλειο, Μελίσσια, Κηφισιά, κλπ),
– στις Ν.Α. περιοχές προς τη
θάλασσα (Π. Φάληρο, Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη) με ετήσιους ρυθμούς ελαφρώς
υψηλότερους από την προηγούμενη ομάδα,
– στα Μεσόγεια.

Αντίθετα, σοβαρή μείωση καταγράφεται:

– στο
δήμο της Αθήνας
– στο δήμο Πειραιά και στους «προσφυγικούς» δήμους
(Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία, Δάφνη,
Μεταμόρφωση).
• Τους σημαντικούς πόλους έλξης μετακινήσεων που δημιουργούνται
είτε από την ίδρυση και λειτουργία καινούργιων εγκαταστάσεων είτε από τη
μετεγκατάσταση υφιστάμενων σε νέες θέσεις (όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά
ιδρύματα, υπουργεία, εμπορικά κέντρα, αναπλάσεις όπως του Βοτανικού και του
Ελληνικού κ.λπ.)
• Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για συγκοινωνιακή
κάλυψη προς/από ποικίλους πόλους έλξης των μετακινήσεων και ιδιαίτερα προς τους
σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς.
• Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών
για υψηλότερο επίπεδο προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης (συχνότερα
δρομολόγια, μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις, μικρότερες πληρότητες μέσα
στα οχήματα, μικρά λεωφορεία στα τοπικά δίκτυα, μικρότερο μήκος περπατήματος
προς/από τις στάσεις).
• Την αύξηση του κόστους κατοχής και λειτουργίας ΙΧ
αυτοκινήτου,
• Την αύξηση του συνολικού αριθμού των μετακινήσεων στην περιοχή
ευθύνης του ΟΑΣΑ και ο στόχος για αύξηση του μεριδίου των αστικών συγκοινωνιών
στις μετακινήσεις αυτές στο 45% του συνόλου στα επόμενα 3 έτη
(2013).

Με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή
του ο Οργανισμός, εκτιμάται ότι το 2011:

• Η ημερήσια ζήτηση για
ταξίδια στη ζώνη αστικού σχεδιασμού του ΟΑΣΑ θα ανέλθει σε 7 εκατομμύρια.

Το 32-35% από αυτά (ημερήσια ταξίδια) θα πραγματοποιούνται με μέσα μαζικής
μεταφοράς.
• Δδεδομένου ότι ένα ταξίδι ισοδυναμεί με περίπου 1,2 επιβιβάσεις,
εκτιμάται ότι σε μια τυπική καθημερινή θα πραγματοποιούνται 3 εκατομμύρια
μετακινήσεις (επιβιβάσεις) με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
• Τα αστικά
λεωφορεία της δημόσιας συγκοινωνίας προσδοκάται ότι στο 2011 θα αναλαμβάνουν το
60% της ημερήσιας επιβατικής κίνησης των δημόσιων συγκοινωνιών (περίπου 1,8 –
2,0 εκατομμύρια επιβάτες).
Ο ΟΑΣΑ, λοιπόν, υποστηρίζει ότι από τις
συγκοινωνιακές παρεμβάσεις (αλλαγές δρομολογίων) στις Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ),
αναμένεται σημαντική μείωση της διανυόμενης διαδρομής για τα λεωφορεία και
μείωση του λειτουργικού κόστους (μείωση βαρδιών ανά ημέρα, μείωση κατανάλωση
καυσίμου, βελτίωση ελκυστικότητας αστικών συγκοινωνιών, κλπ), που οδηγεί:

σε βελτίωση των συνδέσεων (μεγαλύτερη συχνότητα, περισσότερα δρομολόγια) προς
σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ, άρα βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον
πολίτη και συμβολή στη μείωση των περιβαλλοντικών ρύπων στο λεκανοπέδιο,
• σε
μείωση του λειτουργικού κόστους των αστικών συγκοινωνιών.

Κατόπιν όλων
των παραπάνω, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών προχωρά και σε αναστολές
λειτουργίας γραμμών λόγω επικάλυψης από υφιστάμενες γραμμές και χαμηλή επιβατική
κίνηση. Στο δεύτερο κομμάτι σε συνδυασμό με τη χαμηλή οικονομική
ανταποδοτικότητα εμπίπτουν οι δύο «δικές μας» λεωφορειακές γραμμές 623 και 624,
οι οποίες από το Σάββατο 23 Ιουλίου σταμάτησαν να λειτουργούν.

Οι πινακίδες των στάσεων με καλυμμένα τα δρομολόγια
λειτούργησαν ως ενημερωτικό μήνυμα προς το επιβατικό κοινό το περασμένο Σάββατο
και έγιναν η αφορμή για να δεχτούμε πληθώρα τηλεφωνημάτων από θορυβημένους
συνδημότες μας, οι φόβοι των οποίων μάλλον επιβεβαιώνονται.

ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΗΚΕ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ

Αιφνιδιασμένος και ο Δήμος Γαλατσίου από την ξαφνική αναστολή
της λειτουργίας των δύο λεωφορειακών γραμμών.  Ο δήμαρχος Κυριάκος Τσίρος, στην
επιστολή του προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, επισημαίνει τα
εξής:

«Μετά λύπης μας πληροφορηθήκαμε από το διαδικτυακό
τόπο του ΟΑΣΑ ότι από 23/7/2011 θα προβείτε σε αναστολή λειτουργίας των γραμμών
623 και 624 λόγω φερόμενης μικρής επιβατικής κίνησης και χαμηλής οικονομικής
ανταποδοτικότητας. Οφείλουμε να σας ενημερώσουμε με τη σειρά μας ότι οι γραμμές
αυτές εξυπηρετούν τόσο κατοίκους Γαλατσίου και Πατησίων, όσο και άλλων όμορων
Δήμων, καθώς αποτελούν ανταπόκριση από το Σταθμό ΗΣΑΠ Α.Πατησίων. Τα εν λόγω
δρομολόγια γίνονται σε δυσπρόσιτες περιοχές της πόλης μας και ουσιαστικά
αποτελούν κοινωνικό αγαθό για τους κατοίκους των περιοχών αυτών.
»Επίσης, σας τονίζουμε ότι
ο Δήμος Γαλατσίου επιδοτεί από το έτος 2001 τη λειτουργία των γραμμών 623 και
624 με το ποσό των 153.543 ευρώ ετησίως. Συνεπώς ο ΟΑΣΑ δεν επιβαρύνεται
οικονομικά από τη λειτουργία τους.
»Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε, επικαλούμενοι τα ανωτέρω
και την κοινωνική σας ευαισθησία, αλλά κυρίως προβλέποντας την αναταραχή που θα
δημιουργηθεί στον κοινωνικό ιστό της πόλης μας από την απόφασή σας, ζητάμε τη
συνέχιση της λειτουργίας των δύο προαναφερόμενων γραμμών.»
Σε τηλεφωνική
επικοινωνία που είχαμε τη Δευτέρα 25/7 με τον κ. Τσίρο μάς είπε πως υπάρχει
προγραμματισμένη συνάντηση με τον πρόεδρο του Οργανισμού για την Τετάρτη 27
Ιουλίου προκειμένου να συζητήσουν τη δυνατότητα αναίρεσης της εν λόγω απόφασης
και την εξεύρεση οριστικής λύσης.
Πράγματι, η συνάντηση αυτή έλαβε χώρα και, όπως
ενημέρωσε το Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Τσίρος το ίδιο βράδυ, ήταν κατά το ήμισυ
εποικοδομητική. Συγκεκριμένα ο κ. Δήμαρχος είπε πως εξήγησε στον πρόεδρο του
ΟΑΣΑ ότι οι δύο λεωφορειακές γραμμές της πόλης μας δεν αποτελούν πολυτέλεια
καθώς αφενός εξυπηρετούν «δύσβατες» περιοχές του Γαλατσίου κι αφετέρου συνδέουν
την πόλη με δύο σημαντικούς για τους δημότες προορισμούς: το ΙΚΑ και τον σταθμό
του Ηλεκτρικού των Ανω Πατησίων.

Και φτάνοντας
στο δια ταύτα ο κ. Τσίρος είπε:

«Ωστόσο ο πρόεδρος ήταν ανένδοτος
στο να διατηρηθούν και οι δύο γραμμές λόγω της εξαιρετικά χαμηλής επιβατικής
κίνησης. Παρ’όλα αυτά μάς υποσχέθηκε πως ο Οργανισμός θα κρατήσει σίγουρα τη
γραμμή 624, η οποία εξυπηρετεί τα Καραγιαννέικα, μια περιοχή δύσκολη με μεγάλες
κλίσεις στους δρόμους. Θα θέσει, λοιπόν, το αίτημά μας στο αυριανό (σ.σ. την
Πέμπτη 28/7) Διοικητικό Συμβούλιο προκειμένου να λάβει σχετική
απόφαση.»

Ο δημοτικός σύμβουλος του «21ου Αιώνα» κ. Νίκος
Μαγκανάρης επικεντρώθηκε στο γεγονός ότι μεταξύ Δήμου Γαλατσίου και ΟΑΣΑ έχει
υπογραφεί σύμβαση καθώς ο Δήμος επιχορηγεί ετησίως τον Οργανισμό με ένα καθόλου
ευκαταφρόνητο ποσό για τις δύο αυτές γραμμές. «Συνεπώς, θα έπρεπε ο Δήμος να
έχει ενημερωθεί πριν ο ΟΑΣΑ αποφασίσει να “κόψει” τις γραμμές 623 και 624, εκτός
κι αν έχει καταγγελθεί η σύμβαση διότι απ’όσο γνωρίζω ο Δήμος δεν έχει πληρώσει
ακόμα το μερίδιό του για το 2010.»
Στο ίδιο μήκος κινήθηκε και η κα Ελένη Αυλωνίτου
των «Πολιτών σε Δράση», η οποία χαρακτήρισε την ενδοδημοτική συγκοινωνία
κοινωνική προτεραιότητα και όχι μέσο κερδοφορίας και θέλησε κι εκείνη να μάθει
γιατί ο Δήμος δεν έχει πληρώσει ακόμα τον ΟΑΣΑ για το 2010. Ωστόσο απάντηση δεν
δόθηκε από πλευράς διοίκησης.
Ο «ΠΑΛΜΟΣ» βρισκόταν ήδη στο δρόμο για το
τυπογραφείο όταν λάμβανε χώρα η συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΟΑΣΑ κι έτσι δεν
γνωρίζουμε αν τελικά εισακούσθηκε ή όχι το αίτημα του Δήμου Γαλατσίου για τη
διατήρηση τουλάχιστον της γραμμής 624. Νεότερα το
επόμενο Σάββατο
Advertisements